Comunicar y traducir: una perspectiva científica para un enfoque didáctico / Communicating and translating: a scientific perspective for a didactic approach

A scientific perspective for a didactic approach

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.17398/1988-8430.34.49

Palabras clave:

Traducción; didáctica; lenguas extranjeras; contrastes; afinidades.

Resumen

Este artículo propone enfocar el tema de la comunicación y de la traducción desde una perspectiva científica y con un propósito didáctico, de acuerdo con la idea de la dinamicidad del lenguaje y de la noción de interculturalidad, en función de la tramitación del mensaje.

 

Abstract

In this article, an attempt will be made to approach the subject of communication and translation from a scientific perspective and with a didactic purpose, in accordance with the idea of the dynamics of language and the notion of interculturality, depending on the processing of the message.

 

Keywords: translation; teaching; foreign languages; contrasts; similarities.

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Publicado

2021-09-27

Cómo citar

Comunicar y traducir: una perspectiva científica para un enfoque didáctico / Communicating and translating: a scientific perspective for a didactic approach: A scientific perspective for a didactic approach. (2021). TEJUELO. Didáctica De La Lengua Y La Literatura. Educación, 34, 49-82. https://doi.org/10.17398/1988-8430.34.49